Unutursan..

Acıyı, korkuyu, kaygıyı..


Unutursan tekrar yaşamak zorunda kalırsın acıyı; diyor ya merhum Alija İzetbegoviç:"Geleceğimizi geçmişimizde aramayacağız. Kin ve intikam peşinde koşmayacağız. Bize yapılan soykırımı unutursak bunu bir daha yaşamaya mecburuz, size asla intikam peşinden koşun demiyorum ama yapılanları da asla unutmayın!"

Unutursan korkularını asla yenemezsin, her defasında korkarsın, her korktuğunda yeniden hatırlarsın. 

Unutursan kaygıyı yaşarsın ama var olmazsın, unutursan kaygıyı yalnızca kendin için yaşarsan, başkaları için acı çekmezsen, neme lazım dersen yarına kalamazsın. Kaygılanacaksın başkalarının rahatı için rahatsız olacaksın, bedenin yaşamasından daha eftaldir, yaptıklarınla, yaptıklarında yaşamak. 

Aşkı, inancı, edebi.. 

Unutursan yaşanılacak duyguların en güzelini, aşkı, sevmezsen herhangi bir insanı, nesneyi, kalmamışsa, herhangi bir şeye karşı inancın, inançsızsan insanlara karşı, güvenmiyorsan onlara, ve onlara bir şeyler vermek yerine alıyorsan, onlardan, çalıyorsan, edepsizce, hayasızca ve aşkı, inancı, edebi yoğurmamışsan bir kapta dünya senin olsa ne fayda? Nitekim birdir bunlar bütündür üstad Nurettin Topçu'nun deyimiyle duy ve anla; "Aşk yollarının hepsi edepten geçer." 

Beni, seni, bizi.. 

Unutursan "ben"i, unutursan "sen"i "biz" dersen her daim atarsan kendini bir tarafa, alırsan nefsini ayaklar altına ve hep biz dersen büyüdükçe büyürsün sen. Bizde ben yoktur, diyor ya yine Serdar Tuncer: 

Cahiller ağzını açınca ben der 
Ben deyip yol alan var mı hiç göster 
Eli hep güzel gör kendini hep yer 
Tezek su dibine batmaz kurbanım 

Gençliği, şimdiyi, ihtiyarlığı.. 

Unutma genç olduğun zamanları, ufacık şeylerle mutlu olduğun anları, oraya hep özlem duy ama takılı kalma asla. Şimdiyi yaşa yapabileceğin en iyi şeyleri yap, ihtiyarlığında "yine yaşasam yine aynısını yapardım." diyeceğin kadar kaliteli bir hayat yaşa. 


UNUTMA unutursan tekrar yaşarsın, tekrar yaşarsan yine aynı hatayı yaparsın, yıpran, yaşlan, pişman ol ama unutma, unutmak duyguların en acımasızıdır, unutmak ilerlemenin, aşkın, davanın tüm bu duyguların cellatıdır.

Yorumlar